Van mááásik!

"Most élsz, most vigyázz, hogy jól csináld, mert a legapróbb hibád megbosszulja önmagát. "

Facebook

Twitter

Friss topikok

2011.07.29. 09:28 Van Mááásik

A „fizetős” egészségügy

A borotválkozó krém vagy az utána használt arckrém – kitudja – kikezdte az orrom alatt a bőrt, amely enyhén bepirosodott és viszketett. Mit tesz ilyenkor az ember? Elmegy az "állami" bőrgyógyászatra. A helyszínen meglepődve láttam, hogy idéntől be kell jelentkezni erre a szakrendelésre is (de azért felmehetsz és várakozhatsz is)

Megkérdeztem a hölgyet a bejelentkező pultnál, hogy mikorra van szabad időpont. S mi a válasz? Másfél hét múlva! Lelki szemeim előtt megjelent egy paciens – tudván hogy a bőrgyógyászat ugye bőr és nemi gondozó – aki jó kis nemi bajjal, vagy rothadó lábbal, ne adj isten viszkető bőrrel otthon várakozik, sőt munkába jár – mivel ezen időszakra nem kap orvosi igazolást. Döbbenet, ezt nem akartam elhinni. 
Mindenesetre a várakozást választottam, hátha beférek valamelyik két kiadott időpont közé.
Felmentem s már a nyolc várakozó páciens mennyisége is meggondolásra késztetett, de a gyógyulni akarás (egyelőre még) erősebb volt. Nos nem árulok el nagy titkot, ha megmondom kb egy órát bírtam a várakozást. Ez idő alatt:
a.)    Csak két ember ment be a doktorhoz.
b.)    Mellettem ülő várakozó, mondta hogy ő időre lett rendelve, méghozzá negyed 2-re. Ez volt fél 3-kor.
c.)    Bejött egy ázsiai fiatalember, aki szemmel láthatóan nagyon viszketett: egyrészt megkérdezte hol kaphat kalcium injekciót, másrészt megmutatta a karját, hogy nagyon viszket. (vááááá, inkább ne tette volna!) Mondtuk neki, hogy kopogjon be – mondanom se kell, nem nyitottak ajtót.
Hogy mi történt vele, nem tudom – nem vártam meg. Még a hideg is kirázott attól, hogy esetleg elkapjak valamit az előttem a széken ülőtől vagy a levegőben lebegő mikroszkopikus hámsejtekre tapadt húsfaló baktériumok az arcomra tapadjanak és elevenen megzabáljanak.
 
Tegnap elmentem a munkahely közelében lévő magán bőrgyógyászhoz. Nem jelentkeztem be, mert nem tudtam a telefonszámát, csak tudtam hogy ott van. Szerencsére pont volt rendelés. Kedvesen fogadtak, a belépéshez a cipőre már rögtön a szokásos védőpapucsot fel kellett venni. A recepciónál miután elmondtam a problémám, mondták, hogy ezt rögtön meg tudják nézni nem kell hozzá időpont – mert nem akkora gond. Hurrá!
Lefertőtlenített székbe leültem (láttam mikor letörölték), megvizsgáltak, gyógyszert felírtak. Nem tartott félóránál többet.
 
Ja és hogy pénzbe kerül a szolgáltatás? Igen. Gyakorlatilag „megveszem” a szabadidőmet, „megveszem”, hogy mosolyognak rám, „megveszem” hogy nem tolonganak a nyugdíjasok nénik-bácsik, hogy csak egy „szúrira jöttek vagy csak receptért”, „megveszem” hogy figyelnek rám, „megveszem”, hogy meggyógyulok nem két hét alatt, hanem egy-két nap alatt, s "megveszem" hogy munkába járok, aminek a főnök is örül. Ez van.

 

1 komment

Címkék: egészségügy magán rendelés fizetős


A bejegyzés trackback címe:

https://vanmasik.blog.hu/api/trackback/id/tr23108877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaszast 2011.07.29. 11:12:21

Itt a gond az, hogy az első helyet is megvetted, sőt sokkal többe is kerül ha az ár/érték???? arányt megnézed.
süti beállítások módosítása