Van mááásik!

"Most élsz, most vigyázz, hogy jól csináld, mert a legapróbb hibád megbosszulja önmagát. "

Facebook

Twitter

Friss topikok

2011.01.12. 15:09 Van Mááásik

MNYP szösszenet

A mai napon – kormányunk jóvoltából - aláírtam a „rendszeren kívüliségemet” igazoló papíromat. Jól tettem-e, hogy MYNP tag maradtam? Nos, ezt majd csak az idő fogja bebizonyítani: Vajon megélem-e a nyugdíjas éveket? Akkor is 65 év lesz a nyugdíj életkorhatára? Vajon hány kormányváltás lesz addig s lesz-e addig egyáltalán kormányváltás? Vajon bedől-e Portugália és Spanyolország? Bóvli kategóriába raknak minket? Milyen reformok születnek meg itthon februárban?

Rengeteg kérdés, ami nem csak az én nyugdíjamat befolyásolhatja, hanem a meglévőékét is…
 
Nagyon sokat gondolkoztam, hogy mi lenne a helyes választás, pedig még azt se mondhatom, hogy nagy vagyon gyűlt volna össze a számlámon. Osztottam, szoroztam, kérdeztem, utána jártam, a kiszámított nyugdíj összegek, mindig az MNYP halmára hajtották a vizet. (Összegszerűségben 20%-al mindig több jött ki MNYP nyugdíjban, mint az államiban). Persze ott van a rizikó faktor, hogy ez egy „cég”, ami tönkre mehet, ellopják a pénzem, elherdálják, offshore cégbe menekítik, és a többi és a többi…
 
De a „fődöntést” nem is ez hozta meg, hanem azon egyszerű tény, hogy nem bízom az ÁLLAMban, mint intézményben. Lehet, hogy ezért egyszer meghurcolnak, lehet hogy már készül egy „lista”, azokról, akik MNYP tagok maradtak, és lehet hogy a következő években ránk jár majd a rúd – nem tudhatom. (De legalább most leírtam, s visszakereshető, ha mégis így lesz :-) Éltem egy picit a szocializmusban tudom miről szólt (persze isten őrizz, hogy összehasonlítsam jelenlegi kormányunkat azokkal), de ha azt mondják nekem, hogy majd az állam megoldja helyettem, akkor feláll a hátamon a szőr. Irtózom tőle – kérem, ne tegye.
 
De akkor álljon itt a három fő ok, ami segített a döntésben:
1.) Nem lett volna semmi baj, ha a kormány leül és elmondja (még tavaly), hogy igen, kell a pénzetek, mert szükség van rá, és elmagyarázza, hogy mit mire költ pontosan, s mit fog nyújtani a 10-20-25 év múlva nyugdíjba menőknek, milyen koncepciói vannak a nyugdíjrendszer fenntartására. De az, hogy „einstand”, hááát nem volt szimpatikus - s akkor még szépen fogalmazok.
2.) Egyik barátom, írt az ONYF-nek, hogy megtudja meg van a 20 éve. Kapott egy levelet, melyben a „összehajtogatható TB kiskönyv” másolatait kapta meg, mondván hogy adja össze maga. Döbbenet! A XXI. Században! Ez aztán az informatikai rendszer! (Lelki szemeim előtt látom, hogy benn ül sok-sok irodista, ha valaki nyugdíjba megy, előveszik kis kartonját, Iktató papír elindul, összeadják az eltöltött éveket, majd kijön a 34 év, 12 hónap 23 nap, értesítik, s a rendszer szép lassan beindul)
3.) S végül, de ez már az ONYF-nél történt sorban állás közepette. Eleve kint állt a sor, de mikor beértem, az ONYF épületébe (mint MNYP-s ügyintéző előremehettem), láttam, hogy kb. 200 nyugdíjas (vagy meghatalmazottja) ott áll/ül és várakozik a kis táskájával, kezükben különböző papírok, okmányok. Megkérdeztem a pultos hölgyet, hogy mire várnak ezek az emberek, mire egy rövid választ kaptam: „Nyugdíjat szeretnének kapni”. Puff neki – az ÁLLAM halkan koppant a padlón.
 
No, ha ők fent úgy döntöttek, hogy nem kapok állami nyugdíjat, nosza hát ne kapjak. Én majd, akkor 20XX-ben felhívom MNYP-s cégemet, időpontot egyeztetek, bemegyek (vagy ne adj isten kijönnek hozzám) és elintézem a dolgaimat pár perc alatt.
 
Hacsak ezt nézem, már megérte!

1 komment

Címkék: nyugdíj mnyp magánnyugdíj onyf


A bejegyzés trackback címe:

https://vanmasik.blog.hu/api/trackback/id/tr942579033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ringlósztár 2011.01.16. 16:29:47

Az a lista folyamatosan frissül Kubatovnál, ofkorsz.
Szegeden korrektek voltak a nyugdíjintézetnél: a szolgálati időről késrt kimutatást 1 hét alatt megkaptuk barátommal úgy, hogy közte volt a szilveszter.
süti beállítások módosítása