Van mááásik!

"Most élsz, most vigyázz, hogy jól csináld, mert a legapróbb hibád megbosszulja önmagát. "

Facebook

Twitter

Friss topikok

2011.02.14. 13:29 Van Mááásik

Kézműves Magyar Ízek fesztiválja

"Kóstolja végig Magyarországot!" hirdette magát egy új szervezésű gasztronómia fesztivál.

Erre el kell mennünk -gondoltam magamban- stul-stul-stul családostul. Azonban a déli kezdés egy kicsit átalakította a programot –kis gyerekekkel nem olyan egyszerű ez - úgyhogy egyedül mentem el szombat délután, ahogy a fentebb említett szlogen hirdeti: végig kóstoljam Magyarországot.
 
Célom nem elsősorban a kiállított termékek összehasonlítása volt, hanem kiválasztani a rengeteg termékfajtákból egyet-egyet, megkóstolni azt, élvezni a szájban szétáradó ízbombát -szóval hogy szervezetemet egyfajta kulináris élvezetekkel lássam el. Az összehasonlítás inkább történhetne az itt megjelenő termékek kontra áruházakban kapható (nagyüzemi) termékek milyenségére, íz világára. De ezt döntse el mindenki saját magának.
 
Következzen a kóstolói jegyzet:
 
Orbán Major: bió növényi olajak
Dióolaj, Tökmagolaj: Mindkét olaj esetében markáns, nagyon finom, nagyon kellemes íz. Csukott szemmel is meg lehet mondani, hogy melyik olaj miből készült.
  
Székely gyümölcs: Lekvárok
Galagonya lekvár, kökény és galagonya keverék lekvár: Kellemes ízek, nem túl édes. Az utóbbi egy kiccsit nekem darabos.
  
 Gáll Erzsébet: Szörpök, lekvárok
 Egres és málna, Vörös áfonya szörpök: Az előbbi annyira nem, de az utóbbi nagyon ízlett.
  
 Aranyszarvas: szarvasgombás eledelek.
 Szarvasgombás kolbász: Finom, kellemesen enyhe szarvasgomba íz. Egyszer ettem egy olasz kolbászt, abban például sokkal erőteljesebben kijött a szarvasgomba íze. Persze ízlések és pofonok ki-mit szeret.
  
Lek-Vár-Lak: Lekvárok, szószok, krémek

Rozmaringos hagyma szósz,
Diós mazsolás birs lekvár, kakukkfüves gomba szósz:
Mint a képen is látható rengeteg kostoló volt ezen a standon. Igazából ezt a hármat próbáltam ki. A szószok húsok,sültek mellé mártásként, vagy ne adj isten zsíroskenyérre ajánlott. A lekvár pedig egy különleges ízkavalkád.

  
 Koltay házaspár:Lekvárok, gombák
 Kökény lekvár: Kellemesen fanyar íz, nem túl édes. Talán a legízletesebb kökény lekvár amit eddig ettem valaha.
Naspolya lekvár: Érdekes íz, érdekes lekvár. Teljesen hozza a naspolya ízét - igazából az jutott eszembe, amikor ettem: az a legjobb, hogy nem kell bajlódni a maggal.
Csemege gomba keverék: Finom-finom, de ha gomba (főleg erdei), akkor legyen frissen szedett! Sajnos az ecetes tartosító (sokat) elvesz az erdei gombák ízéből. Egy friss vargánya ízt semmi nem tud überelni.
  
Mézkuckó: méz, méz termékek
Bodzás méz: Alapvetően akácméz, bodza virággal vegyítve. Finom íze mellett gyógyhatású is.
  
 Fuchs tej
 Háztáji tehéngomolya (póréhagymás, kapros): A kapros nagyon különleges és nagyon finom volt.
  
 Zselic vad
 Szarvas sonka: Kellemes, nagyon finom sonka. Teljesen "lágy" íz.
Szarvas kolbász : Hát ez nekem túl csipős volt!
  
 (Elnézést, de elfelejtettem felírni kik is voltak: szánom-bánom bűnömet: de mikor megláttam ezt a húst, teljesen elvette az eszemet)
Disznófej abálva: Kellemesen abált íz, nem túl fűszereses, disznófej "összecsomagolva".
  
 Vayi bor
 Aszu balzsamecet: Kellemesen előjön az aszú íz.
Tokaj Vayi saba dresszing
  
Kapucziner kávémanufaktura
Eszpresszo vegyes őrleményből: Kellemes aromájú kávé, bár nekem egy kicsit erős. (Félreértés ne essék: tej és cukor nélkül kóstoltam, mert az aromára voltam kíváncsi)
 

Hazafelé menet azon gondolkoztam, hogy miket fogok majd írogatni, ekkor agyamba villant egy gondolat: „Atyaúristen a csokoládékat elfelejtettem!” Nagyon szomorú voltam, mert a jó és finom csokoládé (nestlé: sicc!) minden falatja felér egy mennybe menetellel. Na mindegy, majd jövőre!

 

Szólj hozzá!

Címkék: magyar fesztivál kézműves 2011 ízek ertekel


A bejegyzés trackback címe:

https://vanmasik.blog.hu/api/trackback/id/tr152660427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása